Få professionell Magento support

Som enda totalleverantör på Magento i Sverige och Norge får vi in väldigt många förfrågningar varje dag och därför kan det ibland ta lite tid innan du får svar. Alla förfrågningar blir dock alltid registrerade och följs upp och besvaras så snart det är möjligt. Kunder som har Serviceavtal har prioriterad support.

Hjälp till självhjälp

Det finns mycket god dokumentation till Magento, både från oss (på norska) och från Magento (gratis användarhandbok) som vi starkt rekommenderar att man läser. Vi döljer inte hur vi löser saker, vår filosofi är att driva webshop inte skall vara något magiskt som bara vissa förstår sig på. I våran värld tycker vi att alla som vill skall kunna syssla med webshops, utan att blanda in tekniker så fort något skall göras.

Gå till vår Magento användardokumentation

 

Gå till vår dokumentation för tilläggsmoduler

 

Hämta den officiella handboken (engelska)

Kontakta support

Vi har kvalificerad supportpersonal tillgänglig mellan kl 08.00-23.00 alla vardagar och mellan kl 10.00-18.00 på helger och helgdagar.

Brådskar det inte? Använd epost support@trollwebsolutions.se

Öppettid: 08:00-16.00 måndag till fredag. Normal svarstid är 1-2 dagar.

Brådskar det? Står driften stilla? Ring 011 444 1320 (tryck 1)

Öppettid: 09.00-16.00 måndag till fredag. Normal svarstid är 1-10 minuter.

Kritiska fel efter arbetstid?

För att få omedelbar hjälp ring vakttelefonen på +47 47230804. Tillgänglig för kunder med Serviceavtal. Öppettid: 16.00-21.00 måndag till fredag, 10.00-18.00 lördag och söndag. Faktureras efter gällande timpriser. Minsta tid är 30 minuter.

Fjärrhjälp för Windows-användare

Låt oss hjälpa dig direkt genom att fjärrstyra din PC. Ladda ner fjärrstyrningsklienten genom att klicka på ikonen nedan. Meddela oss den unika IDn(numret), som kommer fram när du startar fjärrstyrningsklienten.

Teamviewer Magento

Fjärrhjälp för Mac-användare

Låt oss hjälpa dig direkt genom att fjärrstyra din Mac. Ladda ner den aktuella fjärrstyrningsklienten genom att klicka på ikonen nedan. Meddela oss den unika IDn(numret), som kommer fram när du startar fjärrstyrningsklienten.

Teamviewer Magento

Kostnader förbundna med support

Det kostar att ha duktig kvalificerad personal tillgänglig till att hjälpa dig med din Magento nätbutik, vilket innebär att all support i utgångspunkten blir fakturerad. Alla våra hostingpaket inkluderar ett visst antal minuter/timmar support per månad, vilket dras av vid eventuellt mer support-tid. Alla förfrågningar under kontorstid blir registrerade med minimum 15 minuter.

Support till Magento Enterprise kunder

Kunder som använder Magento Enterprise får Gold support från Magento Inc(inte från Trollweb, utan service avtal med oss) men de får självklart också använda Trollwebs standard Magento support.

Har du Magento Enterprise? Kan du upprätta ett ärende här

Magento Serviceavtal

Många av våra kunder väljer till vårt Serviceavtal. Serviceavtalet ger utvidgad tillgänglighet på kvällar och helger samt prioriterad support på dagtid. Serviceavtalen inkluderar också gratis assistans avseende hjälp med att använda –funktionerna i Magento.

Serviceavtalet inkluderar inte konsultationer kring anpassningar och installation av butiken, support på 3.parts moduler eller felsökning av standardfunktionen i Magento. Förfrågningar på kvällstid och helger faktureras för kunder med Serviceavtal efter vanliga timpriser (istället för 50-100% övertid).

Magento Serviceavtal kostar 1 290:-/månad.

Beställ Magento Serviceavtal här.